Amazon, pe timp de criză: numărul de noi angajați îți arată cum se îmbogățește din coronavirus

de: Alexandru Puiu
17 03. 2020

Datorită pandemiei de coronavirus, Amazon s-ar putea să treacă prin cea mai bună perioadă din istoria companiei. Face angajări și mărește salarii, ca să-ți arate cine are de câștigat din Covid-19 și panica din piață.

Când foarte mulți oameni stau în casă, se uită la Netflix și se aruncă la achiziții online. Dincolo de mâncarea de la colț de stradă pe care o comanzi de la micii întreprinzători, giganți precum Amazon se îmbogățesc.

Pentru că trebuie să facă față creșterii masive a cererii din această perioadă, Amazon angajează aproximativ 100.000 de muncitori noi doar în Statele Unite. Aceștia vor activa în depozite și pe partea de livrare. În contextul în care din ce în ce mai mulți oameni stau acasă, iar supermarketurile locale fac eforturi supraomenești să mai aibă marfă pe rafturi, oamenii care nu au făcut niciodată comenzi online se pare că au descoperit Amazon.

Conform unui comunicat oficial al companiei, în istoria companiei nu s-a confruntat cu o creștere atât de mare a cererii, într-un timp atât de scurt. Din cauza volumului de muncă, până la finele lunii aprilie, angajații vor primi doi dolari în plus. Cei din Regatul Unit se vor bucura de două lire în plus pe oră pe aceeași perioadă limitată, iar în celelalte țări europene în care activează vorbim de 2 euro pe oră.

Deși nu știm cât de mult au crescut încasările Amazon în această perioadă, oficialii au ținut să menționeze că efortul financiar din spatele măririi salariilor este de 350 de milioane de dolari, la nivelul întregii sale forțe de muncă.

Amazon caută să facă angajări atât pe partea de poziții part-time, cât și full-time. Gigantul este bucuros să-și mărească numărul de angajați cu oameni din domeniul ospitalității și al călătoriilor. ”Vrem ca acei oameni să știe că îi așteptăm cu brațele deschise în echipa noastre până când lucrurile revin la normal, iar angajatorul lor anterior poate să-i primească înapoi.”, se arată în scrisoarea deschisă a Amazon.